Anumite lucruri chiar nu-mi pot stârni invidia


Uneori mă declar înfrântă de reacţii. De felul în care estei tratată forma mai întâi de orice conţinut. De importanţa dată virgulei şi indiferenţa acordată acurateţii cu care se prezintă o informaţie.

Într-o ordine cronologică :

Particip la un concurs de blogging “creativ”, ni se cere să facem publicitate unui produs de credit de consum

Mă iau cu mâinile de cap. Îmi zic – eu mie şi apoi şi celorlalţi – că-i delicat subiectul că-i legat de bani şi dobânzi şi eu sunt contra acestui mod de a face bani pe spatele celor care n-au.

Scriu o poveste în care atrag atenţia că-i cu du-te vino creditu’ asta –  e vorba de un credit de consum pe maximul 30 de zile cu o dobânda de 1.2% …. pe zi – trebuia să trag atenţia. Aşa-mi şoptea étică, să atrag atenţia. Să fie cititorii la curent ca poate să nu fie atât de roz să plăteşti al N-splea credit când mai ai zece de plătit. Că aşa-i cu creditele de consum – totul e roz când le iei, necazurile încep mai încolo, când se acumulează dările.

Scriu eu deci cu frâna trasă, sponsorul citeşte, notează, afişează notele – cam aşa e jocul la concursul acela, blogger-ul scrie, sponsorul pune note – ne amuzăm şi noi cum putem.

Deci pune sponsorul note şi zic să văd cam cum s-a pus problema în articolul cu punctaj maxim. Cum a gestionat blogerul respectiv comunicarea faţă de cititori? A tras sau nu a tras semnalul ăla de alarmă pe care eu nu m-am abţinut să …?

Mă aşteptam la un articol care să aducă elogii nemăsurate produsul, care să spună cât e de roz şi de minunat să apelezi la el, la credit, că-i aşa de uşor sa-l ai şi asa de transparent şi nu te întreabă nimeni câte credite mai ai în curs si alte detalii dina stea nesemnificative.  Doar dobânda aia pe zi e mare, dar ce nu face omul pentru un moment de un roz absolut ?

Citesc articolul cu pricina şi ce să vezi – elogii la greu, un text kilometric cu “t”-spe exemple de oameni fericiţi nevoie mare că au reuşit să ia un credit … cu dobânda zero pentru primele 30 de zile . Că nu-i neam din neamul oamenilor să mai vadă un asemenea credit cu dobânda zero pentru primele 30 de zile. Că-i un credit unic intre credite, de n-a vazut romanu’ de cand este el asa credit.  Şi tot aşa.

Confuză, întreb pe grupul dedicat concursului care-i faza cu dobânda. Este sau nu este ? Sponsorul răspunde că este şi eu îi spun că articolul câştigător zicea fix pe dos şi , in plus, zicea apăsat, că-n asta consta tot articolul : să zică că nu este şi să descrie cât fusesera de incantate cele treizeci de personaje interogate in mod creativ si pur imaginativ .

Sponsorul răspunde ceva pe lângă subiect, autorul articolului zice că el aşa a înţeles de pe site , că nu este – şi aici specific că autorul articolului câştigător fusesee singurul care înţelesese fix pe dos.

Eu să zic, acolo pe grup, că nu-i normal să laşi să treacă o asemenea eroare, că-i vorba de informaţie falsă vizavi de cititori, cum ai putea acepta ceva ? Că doar ştim foarte bine cum e cu informaţia falsă şi cu posturile alea de televiziune care ne duc parintii cu zaharelu’.

Pe grup, punctul meu de vedere a fost susţinut foarte firav de câteva like-uri şi un comentariu argumentat. În rest, ori nici o reacţie, ori reacţii de genul “ce te doare pe tine capu’ de grija altuia, sunt atâtea chestii mult mai serioase care se întâmplă în lume” sau “plezneşte invidia pe tine, nu simţi ce te rupi? ” sau ceva asemănător.

Precizez ca pe acelaşi grup se trăsese deunăzi mişeleşte cu gloanţe în agramaţii aceia de nu ştiu unde se pune vírgula şi unde nu şi care nu ştiu nici cu câţi “i” se scrie când se scrie.

În urma acestei întâmplări mă întreb de ce ne-am mai întreba noi oare toate acele întrebări legate de ce aşa şi pe dincolo, de ce suntem unde suntem şi nu altundeva, de ce ne doare prea târziu că bunicu’ sau bunica sau un ştiu care unchi sau mătuşa cred în tot li se spune la televizor, că televizorul e de litera de lege? De ce ne mai miram noi oare ca politicienii aia corupţi sunt atât de corupţi şi atâta de mincinoşi, si cum naiba numai la noi se strâng toţi, că doar noi ştim să scriem corect româneşte şi punem şi vírgula acolo unde trebuie şi numărăm punctele de pe i şi “ i”-urile si de restu” ni se falfaie, ca-s detalii si ce mai contează că unul minte si ia premiul cel mare şi toţi ceilalţi aplaudă pe margine considerând totul prea nesemnificativ pentru un simplu concurs de blogging.

Eu am ieşit din grup considerând că-s incompatibilă cu grupul. Aşa-s eu, continui să am principii şi încă n-am pleznit de invidie. Pentru că anumite  lucruri  chiar nu-mi pot stârni invidia.

7 gânduri despre &8222;Anumite lucruri chiar nu-mi pot stârni invidia&8221;

  1. Nu ştiu cine a câştigat punctaj maxim la acel articol şi nici nu contează pentru noi ăştia de nu participăm la concurs. Pentru noi contează (sau ar trebui să conteze) produsul şi eventual ambalajul (şi aici mă refer la felul în care este prezentat în articolele participante) că eu, pe dinafară fiind, mă gândesc că e şi ăsta un aspect al concursului. X îl prezintă egal reclamă, y citeşte, devine interesat, egal punct ochit.
    Ştiu că nu contează ce ochişori are brutarul când te duci să cumperi pâine dar, din ce ai povestit, eu m-am convins că deşi stau departe de credite, de ăsta mă voi feri şi mai tare. Mda, de data asta contează şi reacţia. Cine ştie, poate aşa ar face şi cu mine, în calitate de client al lui.

    Apreciază

    • Nu era nici macar prin omisiune. Omul nu s-a documentat, degeba o tot zice el ca asa si pe dincolo, simulatorul ala este ca sa arate ca primul credit e cu dobanda zero, scrie mare acolo. Este lipsa de documentare si informtie comunicata gresit. Cum zici, poate ca eroarea a convenit sponsorului dar vai … cine ii mai da credibilitate? CIne ?

      Apreciat de 1 persoană

      • Partea funny, pe care tu ai ratat-o iesind de pe grup, e ca la 2 zile dupa telenovela asta cu 1.2 % au aparut nemultumitii care au facut contestatii si care au primit raspuns ca au fost depunctati la partea de documentare; in schimb la creativitare s-au dat note mari cam tuturor cica.

        Apreciază

Lasă un răspuns

