Vai de noi !


Ieri, în avionul de la Bruxelles spre București, numai lume bună. Costume, cravate, rochii asortate. Eu, în blugi rupti, frânta. Pe locul de la culoar. Vin prima din rând , îmi așez bagajele, mă așez, iau o carte să citesc. Să nu adorm, zic. Apare omul de la geam, costum, cămașa albă, fără cravată. Mutră lungă. Își aranjează ostentativ bagajul în față că deasupra nu mai era loc. Ostentativ se uită la mine și eu nu pricep unde bate. Nu de la bagajul meu i se trage lipsa de spatiu. Apoi bufneste că vrea să treacă, „imperativ – vrea – sa – treaca!”. Mă ridic , îi fac loc, trece. Apare încă un tip, omul de la mijloc, costum cravată, puțin mai în vârstă, puțin mai simpatic, un fel de subordonat al aluia de le geam, face tot ce ala îi cere. Mă roagă să-i fac loc să treacă, îi fac. Cei doi schimbă ceva vorbe, adorm.

Undeva deasupra Timișoarei mă trezesc, tipul de la geam joacă o chestie pe tabletă, cel de la mijloc doarme. Ajungem la București, mă ridic să-mi iau bagajul, îl iau, îl așez pe culoar și aștept să cobor. Ca toți ceilalți 30 din fața mea. Ca nu pot sa-i sar. Tipul de la geam însa poate. Sare peste scaune, sare peste mine, sare peste bagajul meu, împinge totul sa treaca si trece. Apoi își ia ostentativ bagajul din față. Îi spun ca ar putea să-și ceară măcar scuze că m-a împins, că mi-a dat jos valiza, că l-a duru în cot de noi, ceilalți. Nu-mi răspunde. Mai încerc odată în franceza, doar- doar.

Tot perete.

Abandonez cu un gust acru și gata. Cam asta a fost povestea cu parlamentarul român la Consiliul Europei.

3 gânduri despre &8222;Vai de noi !&8221;

Lasă un răspuns

