Dacă noi nu ne apreciem, ne apreciază alții


Pentru acest sfârșit de an, un lucru vesel.  Ieri am postat pe Facebook poza unui pahar cu bere plin pe o masă de sticlă impodobită de Crăciun : câteva globuri într-un pahar pătrat, tot de sticlă. Ansamblul era frumos, globurile se asortau între ele, galben pal langă alb gălbui și berea se asorta cu globurile și cu alunele și poza avea așa, un fel de coherentă globală pe care nu m-am putut împiedica să o partajez cu toți prietenii, să simtă și ei puțin din farmecului apropierii Crăciunului în nuanțele acelea de galben pal asortat la pahar.

pahar

Una dintre reacțiile la poză a fost că ce bine de mine, călătoresc mult și asta face să mă plictisesc mai puțin. Când de fapt, pentru mine, insăsi poza aceea era evidența clară a unui grad înaintat de pictiseală într-o seară racoroasă la Amman. Ceea ce vreau să spun prin asta este că una suntem, alta dăm impresia că suntem și alta avem impresia că suntem.

Partea pozitiva cu toate călătoriile astea ale mele este că intalnesc mulți oameni diferiți ceea ce mă face să mai invăt de ficare dată câte ceva. Adică să ies din carapace și să ascult. Să încerc să înțeleg și să integrez. Astăzi de exemplu am avut ocazia să vorbesc cu Yanis, un grec care locuiește în Egipt și lucreza pentru Iordania. Yanis este un personaj simpatic cu multă experienta în domeniul lui. Yanis are 4 fete dintre care două au studiat în România. Yanis mi-a explicat azi dimineată de ce și-a trimis fetele să studieze în România. Yanis și-a trimis fetele să studieze în România pentru că Yanis a întâlnit odată un român foarte deștept care l-a impresionat atât de tare prin ceea ce știa să facă încât Yanis a decis să-și trimită fetele să studieze în România. Yanis mi-a spus că dacă ar fi să mai aibă vreo fată tot în România ar trimite-o să studieze . Eu i-am spus lui Yaris că românii au o impresie foarte proastă despre sistemul de invătămant românesc și Yaris mi-a spus că, după părerea lui, după ce a avut ocazia să vadă și să studieze și alte sisteme cu celalalte două fete  – gen italian și englezesc – sistemul românesc de invătămant superior este unul dintre cele care formează cel mai bine oameni cu adevărat capabili să lucreze în echipă și să se adapteze la un mediu complex.

Ceea ce vreau să spun prin asta este că dacă noi nu ne apreciem, ne apreciază alții. Cu alte cuvinte una suntem, alta dăm impresia că suntem și alta avem impresia că suntem.

Sărbători fericite !

3 gânduri despre &8222;Dacă noi nu ne apreciem, ne apreciază alții&8221;

  1. Dana, sa știi ca mulți dintre noi visăm să vedem ce alții au văzut deja, ne imaginăm lucruri, ne închipuim, facem scenarii. Pentru noi înșine. Pentru tine, cei ce te cunosc măcar un procent, e plictiseală cu beteală și te invidiez că ai o asa trăire. Dar asta știi deja; inca mă gandesc cat de mult m-am mirat la revenirea ta in tara. Unii dintre noi dam pe afara cu patriotismul, dar tu ești cel mai autentic român pe care-l cunosc. Prin trairile tale, prin bucuria de a simți chiar și ploaia într-un oras pe care-l porți in tine. Cat despre cei ce ne apreciaza mai mult decat ne apreciem noi ține si de educatie. Voi divaga puțin – de parca pana acum nu am facut asta – și voi spune ca soacrei mele îi e urât tot ce e in familie, noi nu suntem grozavi, etc; mereu, mereu tot ce vine din afară e mai bun. Socrul meu e invers, nimic nu e mai bun decat ceea ce exista in familia sa. Sper sa fii de Craciun acolo unde doresti. Sunt onorata sa te cunosc, asa putin, dintr-un cuvant verde crud și un galben asortat cu un lichid scumpuț…

    Craciun fericit!

    Apreciat de 2 persoane

    • Nu sunt asa de … Am vazut doar ca nimeni nu e perfect dar ca noi facem din imperfectiune o tragedie pe cand altii o considera ceva intrinsec si normal. Suntem prea critici vizavi de ceva ce poate nu e asa de rau pe cat credem. Odata vazut din departare , defectul acela deveni calamitate se estompeaza. Relativ la altii suntem ok. Cand visezi sa fii altundeva – ceea ce intampla practic mereu caci asa e omul, nu e niciodata multumit cu ce are- vrei sa fii acolo pentru ceea ce iti imaginezi tu ca e super fain acolo. Nu pentru ceea ce este cu adevarat acolo. In definitiv viata e ca pe Facebook, pare totul frumos cand de fapt…

      Apreciat de 1 persoană

      • ..mare dreptate ai. Dacă spun că mi-e bine cu ce am și cât am, poate as fi judecată de autosuficiență, însă….mi-e drag fiecare lucru care-mi aduce bucurie. Te îmbrățisez..

        Apreciază

Lasă un răspuns

