Feluri de a nu fi


Urmarea a ceea ce am pierdut aici  și n-am găsit încă până acum 

O fată tânără cu părul negru vorbește un pic prea tare, mă roade curiozitatea și ascult și începe să-mi fie milă de Ivan, tânărul simpatic cu care am luat masa ieri. Mi se păruse inedit numele și-l întrebasem dacă are ceva rude “pe acolo” și-mi spusese că nu, că fusese doar o distracție ca orice altă distracție. A părinților, acum vreo câțiva ani. Fata tânără cu părul negru face poate, după părerea ei, critica accea pozitivă menită să aducă pe drumul cel drept, cel fără de ocolișuri, cotituri sau serpentine. Părea mea privind critica este incompatibilă cu părerea ei privind critica. Mi-e milă de Ivan și mă fac că plouă. Și colegul din față se face că plouă și cel din stânga la fel și tot așa, tot openspace-ul se face că plouă. Și chiar plouă. De trei zile incoase tună și fulgeră și fata cu părul negru, tânăra aceea tinerică probabil talentată și “identificata cu potențial  puternic” continuă să zică în gura mare critica aceea pozitivă și mie continuă să-mi fie milă de Ivan și mă abțin să nu imtervin, să nu îi spun să critice în șoaptă sau pur și simplu să nu mai critice, de ce ar critica, cine a învățat-o Doamne’ iartă-mă să critice în public, în urechile și ochii și curiozitatea tuturor celorlalți? Poate că așa e felul ei de a se simți importantă. Poate asta e în viziunea ei marca aceea de prestigiu pe care unii șefi o au intrinsec fără să țipe, fără să strige, fără să atragă în nici un fel atenția asupra lor, fără să spele pe jos și în public cu Ivani , marca acee pe care unii șefi o au pur și simplu prin ceea ce sunt și felul în care sunt.
Desigur, dacă sunt.

Va urma

Un gând despre &8222;Feluri de a nu fi&8221;

Lasă un răspuns

