M-am pierdut şi eu odată cu anotimpurile …


Urmarea a ceea ce n-am ajuns niciodată să ştiu aici

De obicei nu mănânc ridichi fără pic de gust două zile la rând. Mănânc ridichi fără gust două zile la rând doar în situaţii de excepţie Şi, de câteva zile, evoluez într-o situaţie de excepţie. Excepţionala senzaţie de excepţie. Excepţionala perioadă de excepţie. Perioada aceea care va trece şi va lăsa un gust de excepţie de care îmi voi aminti mulţi ani după, cu o stare de nostalgie excepţională sau cu o stare de tristeţe excepţională sau cu o stare pur şi simplu, o stare imposibil de povestit, de anticipat, de descris, de povestit.

Dintotdeuna mi-au plăcut ridichile. Îmi aduc aminte că stăteam pe pragul casei şi ronţăiam rdichi roşii privind cum săreau broaştele prin grădina. Mi-era frică de broaşte şi, de frică, rodeam ridichi. Aveau gust ridichile pe vremea aceea. Totul avea gust pe vremea aceea. Probabil că am îmbătrânit şi am devenit nostalgică şi toate alea care vin odată cu nostalgia şi melancolia şi amintirile vremurilor acelora în care toate, dar absolut toate, aveau gust. Desigu, nu găseam roşii decât trebuia să găsesc roşii. Adică începând din iunie. Şi căpşuni începând din iulie. Şi toate, dar absolut toate, aveau gust. Nu, nu cred că mi s-au defectat papilele. Nu încă. Cred doar că s-a defectat lumea. Există o atracţie a defectelor. Şi tot aşa.

La un moment dat am plecat şi am uitat de broaşte. Şi de ridichile alea cu gust şi de tot restul acela rânduit în ritmul anotimpurilor. Am început să amestec totul şi anotimpurile au dispărut, şi gustul a dispărut şi eu odată cu anotimpurile şi nici nu mi-am dat seama când s-au dus cu toatele până la un moment dat când m-am întrebat daca nu m-am pierdut şi eu odată cu anotimpurile …

(Va urma)

Un gând despre &8222;M-am pierdut şi eu odată cu anotimpurile …&8221;

Lasă un răspuns

