Şi termin, ce naiba să fac, că e noapte şi pute


(continuarea a ceea ce a fost să fie aici)

Noroc cu balconul. Că dacă nu era albul ăla atât de alb devenea alb cu pete şi semne şi dungi şi puncte-puncte.

Acum 18 ani îmi luasem un reper relativ mic relativ la alte repere, mult, mult mai mari. Şi mă pierdusem de tot la Defense. Ratasem reperul. Aşa e când îţi iei repere mici. M-am învăţat minte şi nu-mi mai bat capul cu reperele. Doar văzând şi făcând. Când imi ies schimb direcţia şi nu mai întreb nimic. Îmi spun că fie ce-o fi. Să profit puţin de grădină, de cântecul pasarelelor, de mirosul de verde şi crud şi de multe ori umed. Şi atunci scot o foaie albă şi încep să înşir :

Să-mi refac paşaportul vestic, da, asta e cert cel mai important lucru, să ştiu că pot oricând mi se va pune (din nou) pata. Să nu mă simt lipită cu scotch. Să nu existe zid

Să-mi anunt şeful că plec şi să constat că în orice schimbare de direcţie există un avantaj. Pentru mine, pentru el, pentru tot restul. Să aflu că mă apreciază mult, mult de tot şi că, tocmai pentru că mă apreciază atât de tare, face tot posibilul să. Şi reuşeşte într-un fel „gagnant-gagnant” . Adică şi el şi eu. Eu la jumate de preţ, el mă apreciază in continuare şi pune o vorbă bună şi tot aşa până se ajunge la o anume înţelegere. Să nu mai lungesc lucrurile, accept. Cine poate rezistă albului atâta vreme? Cine?

Să-mi refac apartamentul din scoarţă în scoarţă şi să-mi dau seama cât e de rezistentă scoarţă.

În prima zi de reparat scoarţa a crăpat capacul de la rezervorul de apă de la WC-ul ăla alb şi de calitate cert superioară. A căzut şi s-a spart. Se mai întâmple să cadă şi să se spargă, nimic nu-i bătut în cuie. Nici măcar capacul de la rezervorul de apă de la WC-ul ăla alb şi de calitate cert superioară. Pe moment mi-am spus că-i doar un capac, mama lui de capac, or mai fi capace asemănătoare la supermaketurile specializate în capace şi alte drăcii asemănătoare. În momentul imediat următor mi-am dat seama că e o utopie să crezi că. Adică aici e o societate de consum, se produce o perioadă delimitată în timp (şi spaţiu) şi apoi se încetează producţia. Se trece la alt capac. Alt motiv, altă prindere, alt alb. „Produit inconnu”. Îmi spun că de-aia or fi existat odată STAS-urile, să se potrivească partea de sus cu partea de jos. Şi apoi îmi dau seama că spun degeaba, pe aici potrivirea şi înlocuirea bucată cu bucată nu fac parte din caietul de sarcini. Îmi spun că asta e, să fie cu tot cu rezervor. Caut juma’ de zi capac cu rezervor cu tot şi ajung la concluzia că caut degeaba. Nu s-a inventat nici STAS-ul ăsta. Singura, dar absolut singura posibilitate posibilă e să schimb WC-ul de tot . WC-ul ăla alb şi de calitate superioară… La dracu’ cu lux-ul, aleg un WC alb şi ieftin şi dau să fie pus. E ora 21:00 şi nu merge decât cu percuţie. Şi percuţia face un zgomot din ăla de se zguduie trotoarele cu cartier cu oameni cu tot şi-mi spun că sigur, dar absolut sigur că se va trezi un onorabil cetăţean perfect la curent cu regulile în vigoare să se manifeste într-un fel sau altul. Şi a existat. La 21 şi două minute fix , vecina de la 1.  Şi vecina începe să-mi amintească regulile în vigoare şi eu mă scuz şi spun că trece, maxim zece minute şi trece şi vecina mă măsoară din cap până în picioare şi nu mă crede pe cuvânt şi eu îi spun că am cuvânt, cum naiba să n-am cuvânt şi ea îmi acordă o favoare, aşa, că-i fată de treaba şi încheie spunându-mi că, dacă nu termin în mai puţin de zece minute cheamă poliţia. Şi termin, ce naiba să fac, că e noapte şi pute.

(va urma)

 

Un gând despre &8222;Şi termin, ce naiba să fac, că e noapte şi pute&8221;

Lasă un răspuns

