Fără categorie

O pisică gri şi grasă


Am trecut pe strada pe care trec în fiecare dimineaţă şi am văzut o pisica gri şi grasă şi mi-a venit să râd şi am ras de se uita lumea la mine cum râdeam şi lumea nu înţelegea de ce râdeam şi era chiar normal să nu înţeleagă pentru că lumea nu ştia de ce o pisica grasă şi pufoasa poate declanşa asa, pe nepusă masă, dis-de-dimineaţă.

Apăsasem pe butonul ăla poate dintr-o întâmplare sau poate nu. Imaginea plecase repede, aşa pleacă imaginile, repede, cine dracu să controleze imaginile dai un click şi duse sunt . Mă întrebasem imediat dacă inconştientul are vreun rol, întotdeauna are un rol dar nu-l anunţă, tace şi face şi conştientul repara, adică se chinuie să repare răspunzând pe lângă, încercând se dreagă, să astupe pe ici pe colo, să mintă cât mai puţin , să nu se vadă, să nu se audă să nu se simtă. Legătura dintre mine şi imagine era inima aia roşie care-i cadea în cap pisicii gri şi grase şi poate da, poate uneori pisica, în definitiv oamenii îmi spun pisică din cauza ochilor şi poate nu numai, sau pentru că-mi plac pisicile, animalele în general, câinii nu mă muscă, pisicile ma zgârie rar si restul la fel.

Apăsasem pe butonul ăla poate nu din întâmplarea şi tocmai întâmplarea a făcut să pice peste mine – aia nepregătită, aia în lupta cu incostientul – o întrebare : „O pisică gri şi grasă şi pufoasă ?” Şi eu ce să răspund ? Un răspuns, primul răspuns , poate dintr-o întâmplare sau poate nu chiar dintr-o întâmplare căci conştientul repară, adică se chinuie să repare răspunzând pe lângă, încercând se dreagă, să astupe pe ici pe colo, să mintă cât mai puţin , să nu se vadă, să nu se audă să nu se simtă – răspund „aşa mă simt eu acum” . Şi poate că chiar aşa mă şi simţeam, o pisică gri şi grasă cu sufletul pus pe masă.

Mi-am citit emailurile pe care le citesc în fiecare zi şi mi-a venit să râd şi am râs de se uita lumea la mine cum râdeam şi lumea nu înţelegea de ce râdeam şi era chiar normal să nu înţeleagă :  „Un pull-over de femeie gri a fost găsit în sala de reuniune numărul …. Interesatul să se prezinte pentru a-l recupera”.

Asta da coincidenţă…

Standard

Lasă un răspuns

