Dincolo de aparenţe


Am înţeles că lumea nu mai are timp. Că lumea e mereu pe grabă. Că mereu se găseşte câte ceva şi mai important de făcut. Că există, acum, o grămadă de lucruri şi mai importante de facut. De privit. De constatat. de bifat. Multe lucruri imposibil de clasat în ordinea priorităţilor. Atât de multe lucruri încât lumea nu mai face faţă.

Mă recunosc şi eu de multe ori depăşită de situaţii diverse. Bombardată cu informaţii. Incapabilă de a lua o matură şi a face curat în toată „amestecătura”. Citesc de multe ori în diagonală „să prind esenţa” şi apoi mă simt vinovată. Textul ăla nu s-a scris sigur, a fost depus un efort de creaţie. Cineva şi-a dat silinţa. Cineva şi-a căutat cuvintele. Cineva a compus o poveste, a analizat o situaţie, un fapt, cineva şi-a exprimat o părere pe care eu n-am catadictisit s-o apreciez la adevărata ei valoare. Eu nici măcar n-am catadicsit să-i caut valoarea. Eu n-am avut timpul necesar, eu n-am vrut să am timpul necesar. Eu, ca şi mulţi alţii, fac parte din cei ce cred că timpul este o resursă limitată, împărţită cu linguriţa de cine ştie ce forţă divină. Eu, ca şi mulţi alţii, am uitat că timpul e elastic, că există momentele acelea de dilatare în care încap parcă mai multe secunde, mai multe poveşti, mai multe experienţe. Eu m-am lăsat luată de val. Valul epocii în care trăim.

Şi totuşi cred în minunea „scânteilor divine”, momentele acelea magice în care ţi se pare că nu ai trăit degeaba. Clipele acelea propice descoperirilor de tot felul. Un alt punct de vedere, o nouă experienţă, un stil aparte. Cred şi atunci când e să le vină vremea, mă opresc şi mă întreb. Multe întrebări, puţine răspunsuri. O pauză binevenită în care timpul se opreşte parcă în loc. Un spaţiul în care diagonalele par interzise. Stau şi cuget profund, îmi schimb puncte de vedere, feluri de a percepe lumea. Sau nu mi le schimb deloc, întărindu-mi doar poziţii demult acceptate.

Proiectul a fost unul din acele „momente divine” în care am realizat că puterea constă în diversitatea modului de a percepe lumea şi a exprima mai apoi percepţiile. Proiectul a început acum vreo doi ani pe facebook şi îşi va afişa primul episod pe 12 iunie, în Constanţa. Primul volum „Dincolo de aparenţe” nu va revoluţiona nimic, nu va da pe nimeni pe spate, nu va afişa decât o pauză care poate vă va opri puţin mişcarea haotică. Preţ de trei stiluri complet diferite şi trei viziuni la fel de diferite de a vedea lumea. Texte scurte grupate în jurul unor teme. Voit scurte …

Lumea nu mai are timp. Lumea e mereu pe grabă…

4 gânduri despre &8222;Dincolo de aparenţe&8221;

Lasă un răspuns

