Scurt, foarte scurt


Am tot stat şi am tot căutat. Nimic. Nimic interesant. Toate vechi şi nouă toate. Si, mai presus de toate, am recitat. În gând, între două analize, traduceri, în fine, între două. Recitând, am început să-mi amintesc. Să-mi miroasă a altă epocă, a cărţi vechi într-o „cameră din spate”. Erau acolo în primul şi în primul rând cărţi. O biblioteca, două biblioteci năpădite de cărţi. În plus mai era un pat, o saltea găurită şi câteva cuiburi de şoareci. Ah, şi mai era ceva, ceva ce ignoram cu desăvârşire, ceva despre care a fost să aflu mult mai târziu, când a fost să dărâmăm „camera din spate”. Aşa, fără să ştie nimeni, mai era şi-un şarpe ascuns între două scânduri roşii roase. Dar nu spunea nimic, nu mişca, nu sâsâia. Şarpele doar trăia. Probabil că se şi înfrupta, constatasem o scădere considerabilă a paginilor roase.

Revenind. Aveam vreo şaisprezece ani şi o frică teribilă de şoareci şi păianjeni. Era vară şi mă învârteam în cerc. Pe sub păr, pe sub măr, în fine, nu găseam umbra necesară lucrului util. „Dopul” la plictiseala aia mare şi lată specifică zilelor lungi de vară. Vine unchiu-meu şi-mi spune că mi-a găsit ceva util şi mai ales plăcut. Îmi întinde un caiet şi un pix şi-mi spune „ce-ar fi să scrii în caietul asta toate titlurile?” M-am uitat lung, crezând că-l „citesc”. Nu-l citisem, nu atunci. Ani buni mai încolo am înţeles „de ce”. Pe moment am zis că „nu, că sunt şoareci”. Mi-a spus să bat zdravăn când intru şi se vor duce toţi şoarecii. M-am gândit ceva şi într-un final m-am hotărât. În definitiv era „la umbră”.

Acolo l-am descoperit pe Nichita.

Lasă un răspuns

