A încercat cineva … hipnoza?


Vorbeam deunăzi cu nişte colegi despre dependenţe, manii, imposibilităţi şi felul de a te debarasa de ele : arme chimice şi efecte secundare pe termen scurt, mediu, lung sau foarte lung. Unul se plângea că nu se poate lăsa de fumat, altul că nu poate renunţa la alcool (nţţ, asta e invenţia mea, cine ar recunoaşte că nu poate renunţa la alcool?) În fine, fiecare cu diferite “bube” care mai de care mai greu de vindecat.

Şi tot vorbind aşa dintr-un exemplu personal în alt exemplu personal (mai cu perdea, mai fără perdea), am ajuns să discutăm despre hipnoză. Beneficii, compatibilităţi, efecte secundare. Unul dintre colegi îşi are „soaţa” stewardeza pe AirFrance şi ne povestea că ştie un hipnotizor celebru – nu chiar acreditat “Air France” dar aproape. Ne povestea deci că ştie persoane care s-au vindecat după o singură şedinţa de 45 de minute. La care eu am ciulit bine urechile, am căscat ochii şi am cerut urgent numărul de telefon.  Azi am sunat la numărul respectiv, am spus care mi-e „buba”, mi s-a spus că este “vindecabilă în 2-3 şedinţe” de câte 45 de minute ( „à … euro la séance”) şi mi s-a propus un rendez-vous … în 4 luni. L-am luat ce era să fac?

Căci …

Am dezvoltat o dependenţă la lipsa de somn şi la orice remediu (deocamdată ne-chimic) care ar putea îmbunătăţi situaţia. Din această cauză : iau toţi viruşii care circulă prin natură, tren, gări, birouri, culoare,  si apoi îi ţin dublu sau chiar triplu, funcţionez pe robot automat mare parte a zilei, dorm când ar trebui să mănânc, vizualizez idei creţe pe pereţi cand ar trebui să dorm. Şi aşa mai departe căci lista e una lungă şi grea.

Am încercat pe rând ceaiuri de toate felurile, valeriana în doze de cal, melatonina, paracetamolul sinus, relaxarea şi multe altele. În unele din multele mele seri lungi şi nopţi (aproape) albe am căzut din întâmplare peste o emisiune despre cel mai mare hipnotizor din Franţa şi despre poveştile anumitor pacienti. Remarcabil domnule, remarcabil !

Cel mai mult m-a impresionat povestea unui “skiper” – gen căpitan de cursă lungă – care, prin natura meseriei era nevoit să doarmă ad literam „ca caii”, adică în picioare. Spunea omul respectiv că (,) colacul lui de salvare se numeşte  „auto-hipnoză” , căci 20 de minute de auto-hipnoză sunt echivalente cu 3 ore de somn. Reparator în plus. Se mai spunea acolo, în reportaj, că există mulţi şefi de stat care practică auto-hipnoza (“că altfel cum ar putea să”?) Dovada pentru mine a fost maratonul de negocieri între Merkel-Hollande–Putin&co urmat la nici 3 ore după de un alt maraton. Ce om “normal” “ar fi putut să” ? Atunci mi s-a aprins beculeţul şi mi-am spus că numai auto-hipnoza mă mai poate aduce pe o cale cât de cât cale. Voi vedea şi voi constata la momentul potrivit. Că-i lungă tare asteptarea calea…

P.S. Se pare că nu toţi suntem “deschişi la hipnoză” că există şi excepţii, cei care dezvoltă o rezistenţă sau refuză să se lase “invadaţi”. Şi se mai pare că există şi efecte secundare. Să vedem cât de excepţională sunt şi care ar putea fi efectul secundar pe care n-aş fi capabilă să-l dezvolt.

6 gânduri despre &8222;A încercat cineva … hipnoza?&8221;

  1. Nu poți fii hipnotizat dacă nu vrei. E drept că unii oameni nu pot fi hipnotizați nici dacă vor, dar acestea sunt excepții. Funcționează. Eu aveam o teamă de zbor absolut paralizantă. Era chinuitor pentru că zbor des. Am mers la psiholog și am făcut 3 ședințe de transă (e o stare de relaxare mai puțin profundă decât hipnoza, deci am putea spune, mai ‘light’.). Teama s-a dizolvat pur și simplu după a treia ședință. Esențial este ca tu să îți dorești cu adevărat să îți rezolvi problema și să ajungi la cineva care știe ce face. Așteptăm feedback după ‘tratament’. Baftă! 🙂

    Apreciat de 1 persoană

Lasă un răspuns

