Fără categorie

Sunt gata să îmbraţişez noi responsabilităţi


Astăzi gândesc bombastic. M-am tot învârtit, am tot aşteptat să-mi treacă. Nu şi nu. Există şi zile din astea.

Deci … doar două puncte de vedere într-o oarecare legătură cu discrepanţa dintre ce-am vrea să fim (vis) şi ce suntem (realitate).

Unu : Citesc în „Management” despre vise şi de cum ne putem folosi de ele pentru a deveni mai puternici. Mai pregătiţi. Şi desigur, mai perfomanti. Cum putem, datorită viselor, înfrunta mai bine „mâinele” şi provocările lui. Se spune acolo că – conform unor studii recente – foarte mulţi dintre noi ne “vedem” invadate nopţile de tot felul de griji profesionale. Sfatul specialiştilor este să nu opunem rezistenţă, se pare că este “doar” o modalitate de supravieţuire. Adică inconştientul dictează un fel de antrenament al spiritului imaginând scenarii. Că acolo, în vis, toate limitările autoimpuse cad, adică incostientul nu ţine cont de prejudecăţi şi alte chestii din aceeaşi gamă şi asta stimulează creativitatea.

Altel spus, visele permit înlăturarea voalului de pe ochi.

Tot acolo, în „Mangement”, se atrage atenţia asupra interpretărilor ce se pot da anumitor vise. Specialiştii spun că semnificaţiile diferă de un individ la altul şi tocmai de aceea nu există interpretare general valabilă. Se dă exemplul „spitalului” : pentru unii semnifică moarte şi pentru alţii însănătoşire. Deci nu-i în „în general de bine” sau „în general de rău”. Este „în funcţie de caz”.
Se mai spune că există o aşa zisă “metaforă a viselor”, că lucrurile care se petrec acolo, în vis, nu trebuiesc luate ca atare.

De exemplu cei ce visează ceva aventuri „erotice” cu patronul/patroana nu trebuie să se simtă vizaţi de cine mai ştie ce apucături obesionale transpozabile în viaţa de zi cu zi.  De ce ? pentru ca e fals. Una din interpretările posibile ale unui astfel de vis ar fi aceea respectivii ar fi gata “să îmbratişeze noi responsabilităţi „. Metaforic, nu ?

Doi : visez să-mi aduc aminte la timp zilele de naştere. Unele sunt puse bine “acolo unde trebuie” şi accesibile. Altele în schimb, valsează. Şi ele şi timpul, în general.

Colegul meu de birou este un tip foarte, dar foarte profund. În plus gândeşte în fraze încâlcite. Dificil uneori de a extrage realitatea din spatele“nuanţelor”. El de multe ori îmi spune si eu mă fac (aproape) întotdeauna că pricep, aşa-i frumos, să nu laşi omul să vorbească degeaba. Din când în când explodez şi atunci îl întreb ce anume a vrut să spună. Nu înţeleg din prima nici din a două încercare, nu întotdeauna, dar nu persist niciodată în întrebări. S-ar adânci prea mult diferenţele vizibile şi s-ar putea interpreta.

Colegul meu de birou este şi un fin cunoscător al gastronomiei franceze. E un “gourmet”. Când mănâncă durează şi când durează povesteşte. Rar şi lung. Ieri a povesit despre zilele de naştere. Spunea că dacă “pică” în timpul săptămânii contactează. Dacă pică în weekend, uită. Aşa e setat calendarul lui. I-am spus că eu n-am nici măcar calendar şi atunci mi-a spus că mai există o soluţie. 100% fiabilă. Testată. Dovedită pe pielea unei prietene de-a lui.

Fata uita aniversările şi găsise un mod inedit de a remedia problema : agăţase pe uşa toaletei – pe interior – un tabel cu datele de naştere importante. Imposibil de trecut cu vedere. Şi aici legătură cu punctul de vedere numărul unu: citesc într-un număr din „Management” că – conform neurologului Isabelle Arnulf – “dacă învăţaţi 200 de cuvinte dintr-un text dimineaţa, nu vă mai rămâne decât cel mult jumătate în memorie 12 ore mai târziu. Lucrând pe acelaşi text seara, vă veţi aminti 160 de cuvinte dimineata următoare, adică cu 30% mai mult”.

Cu alte cuvinte : noapte e un sfetnic bun.

Morala relativă la tabelul cu zilele de naştere ? Un text bine plasat – în timp şi spaţiu – nu poate sfârsi decât prin a fi însuşit.

Morala relativă la acest text ? Astăzi gândesc bombastic.

Standard

Lasă un răspuns

