Excepţia de la joc


De ceva vreme am impresia că tot ceea ce ar fi meritat spus a fost deja spus sau, şi mai grav … chiar şi ceea ce ar fi rămas eventual nespus nu merită spus atâta vreme cât nu interesează pe nimeni.

În ultima vreme am avut doar timpul necesar consemnării unei realităţi deformate în fel şi chip de interse pe cât de diverse pe atât de variate. Notez şi înaintez, există oamenii aceia care trasează direcţii şi exist eu, printre mulţi alţii, care urmăresc direcţiile trasate de alţii. Nu urmăresc cu zel direcţia, anii m-au învăţat că zelul nu ajută decât la cel mult o epuizare timpurie. Urmăresc doar luminiţa aceea de la capătul tunelului. În ritmul meu dau impresii diverse, oamenii par satisfăcuţi, le prezint realitatea pe care vor să o audă, direcţia pe care vor să o vadă. În ritmul meu manipulez fără să vreau. Ne regăsim reciproc în acest joc de-a „cine minte fără efect de bord” şi asta e tot ceea ce contează la urma urmei. Nimeni nu pare interesat de efectele de bord, fiecare vizează un interes propriu, personal. E tot ceea ce contează. Uneori mă trezesc mai altruistă decât media şi atunci zilele devin mai lungi şi nopţile mai agiate. Şi tot atunci jur să nu mai fac şi revin în monotonia jocului de-a „cine minte fără efect de bord” şi constat că tot ceea ce ar fi meritat spus a fost deja spus. Şi tot aşa, până mă mai împiedic de vreun interes incompatibil cu propria minciună şi devin din nou mai altruistă ca media, mai idealistă ca media. Şi tot aşa până mă plictisesc de-a jocul de-a ipocrizia şi mai scriu câte puţin.

Excepţia de la joc poate oare schimba direcţia?

Lasă un răspuns

