Suntem prizonierii propriilor erezii


Sunt zile în care conştientizez mai mult decât în alte zile. Sunt zile în care mă trezesc constentizand anumite semnificaţii şi încerc să-mi imaginez eventualele “efecte de bord”.

Astăzi este una din acele zile. „Sacul” nu l-am perceput din prima, l-am intuit cumva fără să vreau în încercarea de a anticipa puţin viitorul, acum vreo doua saptamani : “Air France” sau “Tarom”? La momentul respectiv, criteriu apartenenţei şi cel al preţului a primat, la momentul respectiv am ales deci Tarom-ul întrebându-mă (totuşi) dacă va mai exista până la iarnă…  Criteriul disponibilităţii la momentul respectiv n-a tranşat în nici o favoare, momentul respectiv fiind un moment al grevelor pentru ambele companii.

“Sacul” l-am atins azi, undeva pe la nouă fără zece, la cafea. Greva Air France continuă, cea de la Tarom nu, există însă efectul de bord al grevei de la Air France care provoacă “transferul” pe principiul vaselor comunicante.

Concluzia numărul unu : vrem nu vrem, pentru moment rămânem acolo unde suntem.

În acelaşi timp ni se spune că Franţa e ameninţată, arătată cu degetul de terorişti, că e grav dar că nu trebuie să ne lăsăm doborâţi de scenarii catastrofă, „ar fi un fel de victorie pe jamatate câştigată de “cei răi””.

În pofida “consemnelor” oficiale eu una nu mă pot împiedica totuşi să nu am acel sentiment de jenă la fiecare tranziţie prin “punctele calde”, vizate cică de terorişti. Gări, trenuri, trenuri, gări. Azi dimineaţă, sprijinită de un perete albastru în faianţă mică, n-am putut să nu constat că lucrurile se petrec aici exact pe dos decât ar trebui să se întâmple. Din punctul meu de vedere – îngustat de mulţimea din ce în ce mai înghesuită de pe peronul arhi-plin – observam cinic victímele puse practic pe tavă de o grevă nepremeditată dar cu oarecare consecinţe.
Concluzia numărul doi : vrem nu vrem, pentru moment suntem un fel de kamikaze în devenire sau dacă nu, un fel de fobici în devenire.  Asta dacă nu cumva gradul de inconştienţă dictat de mass-media nu ne-a tâmpit de tot transformându-ne în bravi roboţi dispuşi la orice atâta vreme cât sentimentul de siguranţă e dat de înţeles sub diferite forme. Forme de luat numai ochii bineînţeles căci ce poate fi absurd decât a crede cu ochii inchisi si urechile aastupate că siguranţa e garantată numai de nivelul indicelui transpus în culori ? Şi apropo de asta, pe principiul “caii” arătate cu degetul de puterea exemplului concret, am auzit că (până şi?) securitatea Casei Albe lasă de dorit în ultima vreme…

Toate acestea pe fondul epidemiei Ebola care face ravagii…
Concluzia numărul trei : vrem nu vrem , pentru moment ne rugăm să treacă şi rămânem acolo unde nu e (încă) evitând (dacă se poate) zonele unde e. Şi, când nu se poate, rugându-ne  să se poată.

Şi, poate mai puţin impactant dar nu la fel de puţin grav : din pură întâmplare am „picat” azi peste un comentariu într-o anume comunitate care propunea limitarea intervenţiilor pe acea comunitate la  trei ( trei subiecte sau trei comentarii n-am înţeles bine dar nu-i important). Ceea ce am reţinut eu din această propunere este că, dintr-un motiv sau altul, prea multe idei şi feed back-uri pot dauna grav chiar şi într-un mediu construit pe principiul însuşi al comunicării şi schimburilor de păreri.

Ce să zic, eu sunt contra, i-aş fi sugerat omului ignorarea pe principiul “dacă nu-ţi place nu citeşti” nu de alta, dar iubesc la nebunie dreptul la opinie cu atât mai mult cât este – pentru moment – printre singurele libertăţi care îmi mai sunt permise.

Sunt zile în care conştientizez mai mult decât în alte zile. Şi astăzi, din spatele gratiilor construite de altii,  am conştientizat că sunt prizoniera propriilor erezii.

Lasă un răspuns

