Fără categorie

Sunt fobică de-a binelea !


Pe aici se întâmplă astfel : un secretar de stat proaspăt ales „îşi aduce aminte” : că nu şi-a plătit impozitele catre stat de trei ani, că nu şi-a plătit nici chiria către stat – da, aici mai există chiria către stat – cam tot de trei ani de zile, i se aduce aminte că nu şi-a plătit nici doctorul de trei ani, şi nici multe alte chestii din astea relative la bani. Lipsă.

Întrebat, omul a răspuns inocent că are „fobia administrativă” şi toţi au început să radă, nu au invitat nici macar un psiholog în redacţii să explice fenomenul, nu au despicat fobia în patru părţi egale şi nici nu au dat cu exemple concrete cum că se poate, că e grav, dovedit cu creionul pe hârtie, nu s-a analizat nimic, a fost lăsat omul să sufere în tâmpenia lui, singur şi neconsolat de nimeni.

Eu n-am putut nici să râd, nici să plâng, eu am rămas pur şi simplu cu gura căscată mare, mare de tot, mi-am băut a doua cafea, a treia cafea şi fobia tot acolo, impunătoare, prezentă pe toate posturile de radio, de „teve„, eu n-am putut decât să admir ingeniozitatea omului şi capacitatea omului de a inventa lucruri care de fapt nu există – până la proba contrarie – eu n-am putut decât să-mi imaginez genul de fobii care mi-ar ţine de cald în caz de situaţii reci.

Eu n-am avut însă toată imaginaţia necesară căci eu îmi plătesc toate impozitele, toate facturile, toate ratele &co, pe scurt eu n-am nevoie de fobii inventate pentru a justifică lucruri imposibil de justificat.

Şi totuşi, ce-aţi spune de fobia ecranului de calculator sau poate de fobia orei şase şi jumătate, de fobia neonului, sau de fobia croissantului, ce-aţi spune de fobia zilei de luni, a zilei de marţi, de fobia zilei de miercuri şi cea a zilei de joi, ce-aţi spune de fobia barelor de susţinere impregnate de traspiratia altora sau de fobia aerului în contact cu pielea. Ar fi ceva să ai de unde alege … scuzele de rigoare în orice moment, nu?

Standard

6 gânduri despre „Sunt fobică de-a binelea !

Lasă un răspuns

