Hai să construim criterii anti-globalizare


Pentru Lotus.

Repere general valabile nu cred să existe. Ştiu din propria experienţă că reperele mele sunt luate peste picior de unii, de alţii, câteodată. Şi tu le ignori, de câte ori îmi spui că scriu prea abstract, preaimposibil de citit”, „prea numai pentru elite” , că scriu genul de texte pe care tu nu le poţi înţelege şi ale căror comentarii şi „like-uri” tu chiar nu le pricepi nici numărul, nici sensul.

Cand imi spui asta eu nu-ti zic nimic, accept că putem fi diferiţi. Foarte diferiţi. Eu nu-ţi bag textele mele pe gât, accept umilă că “stilul” meu nu prinde peste tot, accept să trec mai departe, accept şi continui sa scriu aşa cum ştiu eu să scriu. Fără umor. Cinic.

Dacă aş vrea că reperele mele să fie general valabile? Nu, n-aş vrea, ar fi prea monotonă o lume în care am semăna toţi cu toti ceilalţi. Dacă am înţeles eu bine sensul articolului tau şi tratându-l cu seriozitate maximă – nici de asta nu sunt sigură, nu sunt sigură dacă este vorba de umor sau nu este vorba de umor, dacă chestia cu găleata de la finalul articolului a fost pusă acolo cu un scop precis, metaforic, scopul turmei, sau a fost pusă la întâmplare, din întâmplare, să mai descreţească frunţile – deci, dacă am înţeles eu bine unde vroiai tu să baţi, ei bine nu cred că e vorba de căutarea reperelor e vorba mai degaraba de căutarea valorii şi a criteriilor care s-o definească. S-o măsoare. S-o transmită mai departe. Nu c-ar schimba într-un fel datele problemei, valoarea e şi ea relativă după cum singur ai putut-o constata. Sistemul de valori nu e universal valabil. Dacă e bine aşa? Probabil că da, inspirându-ne unii de la alţii evoluăm. Sau involuăm. Inspirându-ne unii de la alţii nu stăm pe loc. Si cam asta-i scopul, nu?

Relativ la topuri şi SEO şi link-uri şi trafic şi bani din blog şi toate astea … am văzut ce artificial e totul şi am acceptat că nu pot fi asemenea lor. Criteriilor. Dacă cred că se poate schimbă ceva? Aş vrea să pot continua să cred. Şi aş vrea să cred c-ar putea avea un sens. Dar nu sunt sigură că o schimbare ar putea mulţumi pe toată lumea. Şi mai ales, că o schimbare ar putea fi posibilă. Cei ce scriu pentru bani o fac pentru că au nevoie de bani. Ce le poţi reproşa? Le poţi tu oferi altceva în schimb? Celor ce scriu prost le poţi spune că scriu prost, ei vor striga sus şi tare că „ai făcut atac la persoană” şi astfel îţi vei pune jumătate de blogosferă în cap, vei creea polemici peste polemici, îţi vei face duşmani din persoane a căror existenţa îţi era necunoscută „înainte de”, vei deveni „persona non grata” peste noapte şi … şi ce vei rezolva? Cei ce scriu prost vor continua să scrie prost fara sa stii tu, cei ce scriu pentru bani vor continua să scrie pentru bani. Până la proba contrarie. Netul suportă, ca şi hârtia igienică, orice. Cei ce plătesc pentru rahat vor mânca la rândul lor rahat. Chit că o recunosc sau nu. Chestiile artificiale crează trafic artificial, cei ce dau click şi rămân acolo „timp de” pentru că aşa e regula, nu-i sigur nici că citesc ce scrie acolo- sunt practic sigură că nu – nici ca revin sa cumpere ceva. Rata de transformare „cu criteriul respectiv, voit artificial” tinde spre un număr pe cât de artificial pe atât de apropiat de realitate, ne-artificială. Desigur, între timp s-a creat buzz-ul şi măcar asta e o realizare,  „toata lumea vorbeste de”.  Căci da, dacă e ceva sigur, e faptul că trăim în epoca buzz-ului, a renumelui în orice fel şi în orice chip.

Un exemplu semnificativ ? „Allo” qoui?” Fata din clip a devenit celebră pentru „simplul motiv” că habar n-avea să (se) folosească de limba ei maternă. Expresia „creată” a devenit proprietatea ei (intelectuala)  cu drepturi de utilizate reglementate. Nu e glumă. Va sună cunoscut? Nu, nu dau nume, cine a înţeles să dea de înţeles.

Dacă cred că trebuie să tac şi să aştept să se întâmple „schimbarea înspre binele meu”? Nu, nu cred că trebuie să aştept, nu se va petrece nimic. Drept pentru care ignor, acceptând că sunt contra curentului. Şi, nu, nu tac, am tot spus până acum tot felul de chestii care n-au servit la mare lucru, pardon, au fost la originea unor „excluderi din”. Nu mare lucru dar semnificativ. Metaforic. Ca să să dovedesc că nu tac am întrebat la rândul meu pe alţii, „mai marii„. Aştept răspuns cu interes.

(Lotus, a servit şi găleata aia la ceva, eu am luat-o „metaforic vorbind”, conform (prostului) meu obicei).

Dacă cred că există un sistem care să poată măsura valoarea în funcţie de scara de valori a fiecăruia? Cred că e o bună întrebare fără raspuns momentan şi deci un subiect care ar merita tratat serios de către un antreprenor serios la rândul lui, cunoscător într-ale inteligenţei artificiale, sistemelor expert &Co.

Web-ul x.0 ar avea nevoie de genul de sistem care să poată cere criteriile „tale”, care să poată afişa lista conţinutului compatibil cu valorile „tale” pe baza unor calcule savante. Calculele”lui” bazate pe criterii nebătute în cuie. Neaplicabile „per global”. Criterii care să mulţumească pe toată lumea, să creeze topuri la cerere, topuri specifice, criterii anti-globalizare.

Interesează pe cineva ideea? Rog să lase comentariu să ştim cum împărţim câştigurile.

 

 

8 gânduri despre &8222;Hai să construim criterii anti-globalizare&8221;

    • Pai ii ignor, de fapt nici nu prea am hateri, dovada ca-s „un neica nimeni” 😉 Era vorba de reperele din blogosfera romaneasca si (cred) de criteriile de aprecieere a valorii. Sunt atatea „instrumente” de creat trafic bazate pe o algoritmica cel putin ciudata de te si miri daca numele de „top” nu si-a peirdut sensul. Multumesc 😉

      Apreciază

  1. Câteva lucruri.

    1. Articolul e cum vrei tu să-l citești. De vreme ce se probează chestia cu blogurile, poți să-l citești la propriu. Poți să-l citești și la figurat. E doi în unu.

    2. Nu văd de ce a construi niște repere înseamnă a-ți impune propria viziune. Nu poți să evaluezi un bărbat ca fiind frumos decât dacă-i genul tău? Prin urmare, un portal bun ar conține bloguri pestrițe, dar bune.

    3. Nu are nimeni treabă aici cu cei care scriu pe bani (știi că și eu o fac, pe alte bloguri). Pur și simplu blogurile de calitate îndoielnică ar fi listate undeva la coada acelui director. Sau deloc. Nu le dă nimeni în cap agramaților. Doar că cei care caută un blog bun folosind acel direcotor, au opțiuni mai sănătoase în față.

    Mulțumesc de răspuns, chiar dacă nu-i cel scontat de mine.

    Apreciază

    • Pentru nimic. Nu stiu ce anume scontai. Trebuia spus mai clar. Am luat articolul aa cum l-am inteles eu. N-am spus ca trebuie impuse propriile repere, am spus doar ca aceleasi repere pentru toata lumea nu-i posibil. Dovada? Discutia asta. Ceea ce este clar ca felul in care percepem valoarea (calitatea) difera de un individ la altul. Si pentru moment, „indivizii” care construiesc algoritmica SEO & CO percep valoarea in sensul „volum”, „numere” . Cum se poate masura calitatea? Asta da intrebare ! Daca are cineva un raspuns sunt interesata sa testez.

      Apreciază

  2. Pai si, te intereseaza topurile? Pe mine nu. Eu nu m-am inscris in zelist si nici nu o sa o fac. Uite, pe nisa de bloguri fashion, sunt o gramada de bloguri. Cele mai multe dintre ele sunt pe acelasi tip. Proprietareasa blogului isi pune un outfit si 20 de poze. Unele sunt faine altele sunt ca tanti Floarea din piata care vinde flori. Blogul meu nu e asa desi multi mi-au spus ca asta trebuie sa fac. Nu, fac cum vreau eu, postez ce vreau ei si pun tinute cum vreau eu. E blogul meu, il fac cum vreau chiar daca altele sunt criteriile majoritatii. Asta nu ma duce in topul zelist? I could’t care less

    Apreciat de 1 persoană

    • Nu, nu ma intereseaza tocmai din cauza criteriilor utilizate. Citesc ce-mi place sa citesc si scriu asa cum imi place sa scriu. Am un blog pe care n-am mai scris de doi ani si e mai bine situat in „top” decat toate blogurile pe care scriu zilnic. Deci? Domnilor de la Zelist, n-ati auzit de refresh?

      Apreciat de 1 persoană

Lasă un răspuns

