Puţină dezordine vă rog !


Amplitudinea dezordinii depinde de lărgimea ei, de profunzimea, de volumul şi de intensitatea ei. (1)

Nu sunt o fire ordonată. Odată “am tins spre” dar m-a lăsat relativ repede. Chit că mulţi au depus eforturi supra-omeneşti de a-mi inocula sentimentul de ordine şi disciplină, n-a prins până la capăt şi pace. La un moment dat am început chiar să întru în panică “oi fi eu chiar atât de dereglată ?” şi am picat în extremă cealaltă, timp de vreo doi ani buni. A fost teribil, mai ales pentru cei din jur.

Eram un fel de culme a perfecţiunii în aranjatul lurcrurilor, rânduirea vaselor, vanturaraea firului de praf de colo până dincolo, aşezarea generală a mobilei, perfect aliniată, strălucirea sticlei în lumina soarelui, inamicul numărul unu al oricărui tip de pete. Şi aşa mai departe. La capătul “perioadei de test” mi-am verificat starea şi am constatat că dacă voi continua în acelaşi ritm voi ajunge oale şi ulcele mult mai repede decât m-aş fi aşteptat. Drept pentru care am lăsat-o “mai moale” şi încet, încet, am revenit la normal.

Şi mă simt mult mai bine!

Printre teancuri de foi albe şi dosare de toate culorile, căni şi pahare de plastic, pixuri fără mînă şi borcane cu miere, m-am regăsit mult mai productivă. Singura explicaţie pe care am găsit-o fenomenului a fost aceea că mi-am eliberat creierul de ceva “taskuri” repetitive care tindeau spre loop-uri aleatoare.

Se pare că faptul e dovedit ştiinţific “dezordinea este un semn de creativitate”. Cu formulă matematică asociată :

M= B1xl+B2xp+B3xv+B4xi (1)

Mă gândeam eu că toate au o explicaţie ştiinţifică… 

(1) Eric Abrahamson

2 gânduri despre &8222;Puţină dezordine vă rog !&8221;

Lasă un răspuns

