Fără categorie

O lume întreagă ne separă şi totuşi …


E o lume atât de mare şi atât de plină de diferenţe. M-au prins odată ploile sezonului ploios în Coasta de Fildeş, eu priveam cerul negru şi oamenii grabiti, obişnuiţi cu ploaia gândindu-mă la avionul pe care trebuia să-l iau, şoferul, un tip simpatic dar nu prea vorbăreţ, mă întreba dacă îmi pare rău că plec, eu nu ştiam ce să-i spun, mă ataşasem de oameni, erau „atât de „, nu mă invitau niciodată la masă, ei nu luau decât foarte rar „masa în oraş”, îmi comandau însa sandwich-uri şi mi le înmânau cu zâmbetul pe buze, erau pe atunci – şi probabil că mai sunt încă – vremuri cu nivel de securitate mărit, dacă era „să ieşim seara pe undeva” ne invitam şi şoferii, le ceream să ne ducă acolo unde-i tipic local şi ei ne duceau într-o parcare peste zi plină ochi, transformată pe seara într-o terasă gigantică, pământ roşu şi fum de grătar, muzică tradiţională, bere şi multe, extrem de multe zâmbete. Grătarul se frigea lent, extrem de lent, ora Africii e setată pe ritmuri diferite, oamenii nu-şi privesc ceasurile decât foarte rar şi atunci cumva forţaţi de riturile altora.

Când a fost să plec, într-o vineri, nu planificasem nimic altceva decât nişte rapoarte şi o lungă serie de “rămas bun, ne auzim la telefon”, n-a fost să fie după plan, mai era o prezentare de făcut „la nivele superioare”, am primit un sandwich şi o cola însoţite de un zâmbet şi o adresa „te duce şoferul”, n-am întrebat de ce mă trimiteau de capul meu, era undeva aproape de prânz, oraşul se întindea de o parte şi alta a lagunei, era cald, foarte cald, se simţea ploaia şi eu încercam o conversaţie molipsită de zâmbetul înconjurător, şoferul răspundea amabil, kilometrii curgeau. La două fără a apărut un om îmbrăcat într-un fel de mantie albă, ţinea o tabletă în mâna şi îmi zâmbea complice. Nu-l recunoscusem, era colegul meu şi venea direct de la marea slujba de vineri.

Standard

Lasă un răspuns

