Aleator nu poate fi chiar totul


Mi-a fost dat să întâlnesc la un moment dat o persoană care închidea ochii şi aştepta că lucrurile să se rezolve de la sine. Nu impunea nici direcţii şi nici reguli, când o întrebai răspundea simplu la întrebări, dacă nu puneai întrebarea care trebuie nu aveai răspunsul care trebuie şi nici direcţia care trebuia.

Când nu puneai întrebarea care trebuia te trezeai zile bune după în cam acelaşi punct dacă nu mai rău. Înaintea punctului de plecare. Persoana respectivă se numea “şef de nu ştiu ce mare chestie” şi participa la o multitudine de şedinţe şi seminarii internaţionale. Îşi distribuia cerinţele în lung şi în lat în parcele lungi şi înguste iar ea, persoana respectivă, îşi vedea doar de participări. Numele ei era afişat cu fală pe unde te aşteptai mai puţin, căpătase chiar un obicei repetitiv de a-şi pune numele pe întrebările altora. Fără jenă.

Mi-a fost dat la un moment dat să aştept o reactie pro-activă din partea respectivei persoane şi atunci am aşteptat mult şi bine şi aş mai fi aşteptat şi astăzi dacă nu aş fi ţinut morţiş să trec la altceva. Am întrebat deci din proprie iniţiativă şi apoi, tot din proprie iniţiativa, i-am ajutat şi pe alţii să întrebe. Şi astfel am deblocat situaţia. Nici urmă de “mersi” sau ceva asemănător, era de la sine de înţeles că săpătorii de parcele au sarcini ilimitate şi nedefinite.

În general cu persoană respectiva comunicam pe mail şi rareori prin telefon, de obicei ori foarte devreme, ori foarte târziu, din lipsa de “availability due of differents meetings”. Într-o bună zi am dat nas în nas din pură întâmplare şi atunci aproape că a privit în altă direcţie murmurând o chestie pe care mi-aş fi dorit-o a fi un “bună ziua”. Sau macar ceva in genu’.

De când mi-a fost dat să întâlnesc persoana respectivă mă tot întreb dacă o face cu intenţie sau doar din obişnuinţă.

Că aleator nu poate fi chiar totul.

Lasă un răspuns

