Fără categorie

Atârnată de degete şi cu gândul pe sus


Uneori lucrurile nepremediate par cu totul altfel la o a doua citire, la o a doua privire neprevăzutul îşi spune cuvântul. Am lăsat un comentariu pe un blog şi acum îmi pare rău. Era un comentariu cu sens multiplu, nepremeditat.

Comentariul spunea cam aşa „la asemenea concursuri se apreciază omul” şi se vroia un elogiu indirect la adresa omului şi un contra-elogiu – tot indirect – la adresa criteriului. A ieşit ce a ieşit, varza, o afirmaţie cu sens ascuns, cu dublu, triplu sens, a ieşit ceva discutabil. Inainte de a comenta mi-aş dori să am ceva de propus, să pot spune „pot înlocui like-urile şi apelul la prieteni cu altceva”, cu ceva care să satisfacă pe toată lumea, şi sponsorul în căutarea celebrităţii şi blogger-ul convins de valoarea scrierilor. Din păcate răspunsuri la întrebări nepuse -sau mai corect foarte puţin puse – încă n-am gasit. De căutat tot caut „modelul magic” care să satisfacă tot poporul şi de fiecare dată mă împiedic de conceptul de volum şi de necesitatea lui implicită dictată de vremuri.

Şi de fiecare dată când filozofez pe subiect îmi vine în minte supermarket-ul care ucide încet dar sigur comerţul urban şi continui să merg la supermarket ignorând comerţul urban din pură comoditate şi preţ „en gros”. Şi de fiecare dată când filozofez pe tema asta mă ţin strâns de principiu spunându-mi că, de la atâta strângere o veni şi ea ideea bulversantă, revoluţionară care să schimbe mersul lucrurilor.

Până atunci continui să sper filozofând în continuare : ” Dacă vrem să credem până nu mai putem, ce să ne poţi face ? Să ne tragi de limba? Să ne atârni de degete? Să dai în noi cu exemple edificatoare despre „cum alţii” sau ceva asemănător? Dacă vrem să credem până peste cap ce să ne poţi face? Să ne dai cu capul de pereţi pe principiul „cel mai inteligent şi mai deştept cedează?” , să ne laşi aşa, de capul nostru până se rezolva toate, cu noi cu tot?”

Standard

7 gânduri despre „Atârnată de degete şi cu gândul pe sus

  1. Eu nu stiu ce a iesit pentru ca printre putinele dati acum, am intels ce ai vrut sa spui. Poate si in lumina ultimelor discutii, tot de aici, dar eu aia care nu patrundeam in esenta, am inteles. Vrei sa sterg comentariul ala? Spune-mi numai…

    Apreciază

      • Eu chiar nu ma gandeam la nici in neregula. Pana la agitatia de aici. Nu ma gandesc nici acum, imi pare rau daca au fost discutii prin alte parti si ele te-au afectat. Sau daca propriile indoieli te-au nelinistit vreo secunda. Eu te apreciez pentru niste treburi care aul legatura cu inteligenta ta, cu talentul tau, cu spiritul ascutit, cu lucrurile pe care le intelegi dincolo de cuvinte ( chiar daca eu nu totdeauna). Nu as putea fi determinata prea usor nici sa nu o mai fac, nici sa ma indoiesc. As vrea sa nu uiti asta. E valabil a la long. Inchei aci, inainte de a devenit pe atat de sentimentala pe cat ma indeamna firea mea. 🙂

        Apreciază

      • Sunt din cand in cand acida si din cand in cand dau pe dinafara. Pardon, cinica. Te apreciez si stiu. Spun de multe ori ca nu-mi place sistemul. As incerca sa-l schimb dar nu-mi iese. Eu n-am (inca) nevoie sa scriu pe bani dar ii inteleg perfect pe cei ce scriu ca sa castige. Regulile sunt de vina, nu cei ce le respecta. In fine, nu mai zic ca am mai zis. Multumesc pentru apreciere, apreciez, sincer. Mi-as dori, sincer, sa te citesc si in afara adevertorialelor, as cum a scrie pentru tine.

        Apreciază

    • A fost si este alegerea mea sa las poarta larg deschisa interpretarilor. Exista povestea „mea” si probabil multe alte povesti pe langa. Mi se pare interesant, ma gandeam odata chiar sa fac un blog explicativ unde fiecare sa vina sa spuna ce-a inteles. Pe blogul „asta” m-am hotarat sa fiu mai putin ermetica. Acida dar mai putin ermetica.

      Apreciază

Lasă un răspuns

