Fără categorie

Am o idee dar practica roade


Cineva a creat o nouă platforma de blogging şi şi-a explicat iniţiativa prin dorinţa de a aduce o unitate. Eu i-am răspuns că din haos se naşte creativitatea. N-am primit răspuns. N-o fi înţeles ce vroiam să spun.

Apoi …Apoi am „picat” peste un blog minunat cu o groază de idei interesante şi analize interesante şi opinii interesante dar care nu părea să fie prea apreciat – cel puţin de bloggeri de pe wordpress. Eu am apreciat, am citit pentru început vreo 4 articole şi am dat „like” nu ca sa-mi trasez trecerea ci pentru că îmi plăcuseră cu adevărat. Apoi m-am întrebat de ce nu le plăcuseră şi altora? Pentru că nu-i cunoşteau existenţa? Pentru că nu-i interesa existenţa? Din cauza titlului („cultura” omoară)? N-am găsit o explicaţie, mi-am spus că „sindromul Guran” o fi cauza, oamenii au nevoie de fapte pe înţelesul lor. Sau poate mă înşelam? Apoi …

Apoi mi-a venit ideea…

Mă gândeam la o chestie colaborativă. Gen „două-trei¨ articole cu substrat şi care să pună pe gânduri. Ceva care să fie accesebil dar nu simplu. Ceva care să pună pe gânduri, să înmulţească gândurile. Ceva care să dea o direcţie gândurilor, alta decât cea obişnuită. Ceva care să arate că se poate şi altfel. Gen : în loc de un şir nesfârşit de cuvinte de laudă şi redescrieri ale unui fapt/obiect mai bine o idee purtată de un fapt/un obiect.

Ceva care să dea startul conversaţiilor, ceva care să dea frâu liber ideilor. Ceva care să nu închidă uşa în faţă ploii, ceva care să aducă încontinuu argumentele necesare. Ceva care să nu se ascundă in spatele unui link, ceva care să prelungească link-ul dincolo de posibilităţi.

Mă gândeam la ceva colaborativ care să scoată din amorţire şi să împingă dincolo de limite. Nu forţat.

Cineva mi-a sugerat „Mişcarea de rezistenţă” şi mie mi-a plăcut numele. Cineva mi-a spus că ideea e genială şi au i-am răspuns că practica ne omoară.

De atunci mă tot gândesc şi nu ştiu dacă ar servi cuiva.

 

 

 

Standard

8 gânduri despre „Am o idee dar practica roade

  1. Un blog colectiv sau nu înțeleg eu bine? N-ar fi o idee rea si cred că ar fi folositor. Mișcarea de rezistență? Mmmm… suna un pic ca și cum ne-am afla în plin război. 🙂 Ori eu vreau să cred că nu și că putem discuta civilizat lucruri din care să învățăm fiecare dintre noi.

    Apreciază

    • Da, un blog colectiv, cu 4-5 autori. Domenii diverse. Titlul nu e batut in cuie. Ideea e deztelenirea mintii. Articole scurte si care „sa prinda” , in nici un caz povesti de adormit copii, ceva care sa dea chef de a actiona- reactiona. Idei din lumea in care ne miscam, opinii, curente. 3-4 domenii. Nu stiu daca ar interesa pe cineva?

      Apreciază

  2. Daniela, daca consideri ca ma pliez ideeii tale, vin cu texte gratis, cand pot, cand spui. Te previn, insa: sinceritatea mea deranjeaza, cum bine ai vazut. Si simpla mea includere in demersul tau i-ar fugari pe unii si incita, la modul negativ, pe altii.

    Apreciază

    • Am notat, cu mare placere. Nu cred ca este fix asa cum spui. Sper ca oamenii sa nu generalizeze si sa poata discerne articolul in sine de comentariile generate. In orice caz ideea ar fi sa fie un blog „generalist” ,constructiv care sa nu puna la lupa decat defectele (eventuale) ale unui curent/sistem/ societati. Printre multe altele.

      Apreciază

Lasă un răspuns

